Nowa linia opon Fulda do pojazdów ciężarowych


Nowa linia opon Fulda do pojazdów ciężarowych
2011-10-25
Fulda, marka ceniona w świecie opon, wprowadza linie opon Fulda Ecocontrol 2 i Fulda Ecoforce 2 do swojej oferty dla pojazdów ciężarowych.

Dzięki szerokiej gamie zastosowań i nowym właściwościom konstrukcyjnym, nowe opony są atrakcyjnym rozwiązaniem dla komercyjnych operatorów pojazdów, chcących obniżyć koszty działalności.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Nowe linie opon, do zastosowania odpowiednio na osi sterującej i napędowej, przeznaczone są dla pojazdów ciężarowych wykorzystywanych w przewozach długodystansowych i regionalnych. Elastyczność zastosowań jest dla operatorów flot istotnym czynnikiem decydującym o zakupie. Ponadto nowa konstrukcja osnowy i właściwości bieżnika dają operatorom pojazdów ciężarowych potencjalną oszczędność dzięki zrównoważeniu niższego zużycia paliwa i większej żywotności ogumienia. Nowe opony spełniają także wymogi, wchodzącego w życie w przyszłym roku rozporządzenia UE 661/2009, w zakresie oporu toczenia i poziomu hałasu.

Opony na koła osi sterującej Fulda Ecocontrol 2 zastępują modele Ecocontrol + i Regiocontrol +.  Opony na koła osi napędowej Fulda Ecoforce 2 zastępują modele Ecoforce +  i Regioforce +.  Nowe opony Fulda Ecocontrol 2Ecoforce 2 zapewniają dobre parametry zarówno w zakresie oporów toczenia, jak i przebiegów. Nowe produkty marki Fulda są również lżejsze, umożliwiając przewożenie większego ładunku. Oszczędność wagi waha się od prawie 2 kg do ponad 6 kg na oponę w zależności od rozmiaru1.

"Fulda Ecocontrol 2 i Fulda Ecoforce 2 oferują większą elastyczność wielu komercyjnym operatorom pojazdów, którzy odpowiadają za przewozy długodystansowe jak i regionalne. Dzięki zrównoważonym parametrom, opony te osiągają jednocześnie dobre rezultaty w zakresie oporu toczenia, zmniejszając zużycie paliwa, jak i długie przebiegi. Nowa linia opon Fulda to doskonały wybór dla operatorów flot zwracających uwagę na koszty" - powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Opon do Pojazdów Ciężarowych Goodyear Dunlop Tires Operations S.A.

FULDA ECOCONTROL 2

Opony na koła osi sterującej Fulda Ecocontrol 2 charakteryzują się nową osnową, która dzięki komputerowemu projektowaniu zużywa się równomiernie i umożliwia wydłużenie potencjalnych przebiegów. Wzór bieżnika wyróżnia się geometrią, która zapewnia dobre parametry hamowania na mokrej nawierzchni i pozwala na wielosezonowe zastosowanie opony. Właściwości te, jak również mieszanka bieżnika wydłużająca żywotność opony, poprawiają charakterystykę zużycia i przyczyniają się do zwiększenia potencjalnych przebiegów. Wzór bieżnika zmniejsza również poziom hałasu. Dzięki nowej konstrukcji, Fulda Ecocontrol 2 jest również lżejsza od poprzedniczek, co umożliwia przewożenie cięższych ładunków. Opór toczenia opon Fulda Ecocontrol 2 jest niższy niż w poprzednim modelu. Wraz z długą żywotnością oznacza to korzyści dla operatora w postaci niższych kosztów paliwa i dłuższych przebiegów opony1.

FULDA ECOFORCE 2

Opony na koła osi napędowej Fulda Ecoforce 2, podobnie jak Ecocontrol 2, charakteryzują się nową osnową o podobnych korzyściach w zakresie równomiernego zużycia i potencjalnych przebiegów. Kolejną zaletą jest poprawienie trakcji dzięki zastosowaniu głębokiego bieżnika, którego rzeźba opiera się na pięciu blokach z półotwartymi barkami. Podobnie jak w przypadku Ecocontrol 2, mieszanka bieżnika została opracowana z myślą o wydłużeniu przebiegów opony. Właściwości te oznaczają nie tylko utrzymanie wysokich parametrów trakcji przez cały okres eksploatacji opony, lecz także zachowanie na wysokim poziomie charakterystyki trakcji na mokrej nawierzchni oraz zimą. W warunkach zimowych oraz na zabłoconej nawierzchni, konstrukcja barków opony poprawia trakcję i odporność na poślizg. Inne właściwości to samoczyszczący bieżnik, mieszanka umożliwiająca długie przebiegi oraz zwiększona odporność na uszkodzenia. Parametry tej opony są również lepsze niż poprzedniego modelu1.

OPONY DO NACZEP I PRZYCZEP

Opony do naczep i przyczep Fulda Ecotonn i Ecotonn + oraz uzupełniające linię Fulda Ecocontrol 2Ecoforce 2. Opony te nadają się zarówno do przewozów długodystansowych, jak i regionalnych i są dostępne w rozmiarach 385/65R22.5 i 385/55R22.5, a także w szeregu rozmiarów na średnicę 17.5" i 19.5", w tym do zastosowania w przyczepach niskoplatformowych.

Nowe opony są dostępne w następujących rozmiarach:

  • 295/80R22.5 152/148 M

  • 315/70R22.5 154/150 L (152/148 M)

  • 315/80R22.5 156/150 L (154/150 M)

Wszystkie ww. opony można bieżnikować oraz ich bieżnik może być pogłębiony za pomocą nacinania.

Fulda

Powstała w 1900 roku marka Fulda jest jedną z wiodących marek niemieckich, oferujących opony do samochodów osobowych, aut z napędem na cztery koła, lekkich aut dostawczych,

pojazdów ciężarowych oraz maszyn rolniczych wyróżniające się jakością, niezawodnością
i wydajnością kosztową. Marka Fulda należy do grupy Goodyear Dunlop, która zatrudnia około 73 tys. osób i produkuje opony w 54 zakładach w 22 krajach. Ośrodki Innowacji Goodyear Dunlop w Akron w stanie Ohio oraz Colmar-Berg w Luxemburgu rozwijają najbardziej zaawansowane produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologiczne i jakościowe w branży.

Więcej o firmie i jej produktach można znaleźć w internecie: www.fulda.com oraz www.fulda.com.pl.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji - w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

1 *Wszystkie porównania parametrów w oparciu o wewnętrzne badania przeprowadzone w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu w 2010 i 2011 roku.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl