Nowy Volkswagen Polo
![]() |
W pierwszym roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi: pięć silników jest całkowitą nowością lub zostało po raz pierwszy zastosowane w Polo.
Trzy z nich mogą być połączone opcjonalnie z 7-biegową, innowacyjną przekładnią dwusprzęgłową DSG zamiast z manualną 5-biegową.
Silniki benzynowe, dwa trzy- i dwa czterocylindrowe, uzyskują moc pomiędzy 44 kW/60 KM a 77 kW/105 KM. Nowością w palecie są dwa najmocniejsze silniki benzynowe - 1.4 o mocy 63 kW/85 KM oraz połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią silnik 1.2 TSI o imponującej mocy 105 KM.
Również, czterocylindrowe silniki TDI z Common Rail o wysokim momencie obrotowym i mocy od 55 kW/75 KM do 77 kW/105 KM są nowością w nowym Polo. Silnik o mocy 66 kW/90 KM zadebiutuje w Europie jeszcze w 2009 roku w wersji BlueMotion, zużywającej zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitującej 96 g/km CO2.
Poniżej zestawienie wszystkich silników Polo 2009 roku:
Benzynowe:
Silnik |
kW/KM |
l/100 km |
g/km CO2 |
maks. km/h |
przekładnia |
1.2 |
44/60 |
5,5 |
128 |
157 |
5-biegowa |
1.2 |
51/70 |
5,5 |
128 |
165 |
5-biegowa |
1.4* |
63/85 |
5,9 |
139 |
177 |
5-biegowa |
1.2 TSI * |
77/105 |
5,5 ** |
129 ** |
190 |
6-biegowa |
Wysokoprężne
silnik |
kW/KM |
l/100 km |
g/km CO2 |
maks. km/h |
przekładnia |
1.6 TDI |
55/75 |
4,2 |
109 |
170 |
5-biegowa |
1.6 TDI |
66/90 |
4,2 ** |
109 ** |
180 |
5-biegowa |
1.6 TDI *** |
66/90 |
3,8 ** |
96 ** |
180 |
5-biegowa |
1.6 TDI |
77/105 |
4,2 ** |
109 ** |
189 |
5-biegowa |
* Opcjonalnie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową
** Prognoza
*** Wartości dla TDI z pakietem BlueMotion
Układ jezdny
Volkswagen w znacznym stopniu unowocześnił zawieszenie Polo z przednią osią z kolumnami McPhersona i zespoloną osią tylną. Z przodu oraz z tyłu zwiększono rozstaw kół o 30 milimetrów (z przodu 1,464, z tyłu 1.456 mm) i w rezultacie uzyskano lepszą dynamikę jazdy.
Wzorowe prowadzenie
Z przodu Volkswagen zamontował całkowicie nową oś z kolumnami McPhersona. Przednie koła zostały przesunięte o pięć milimetrów do przodu. Ponadto w Polo zastosowano nowe łożyska amortyzatorów, które z jednej strony są lżejsze, z drugiej strony poprawiają komfort jazdy. Możliwości układu hamulcowego zostały dostosowane do nowej generacji tego modelu: między innymi zamiast 8,5-calowego wzmacniacza siły hamowania zastosowano teraz wydajniejszy, 10-calowy system.
By uzyskać pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP całkowicie przekonstruowano regulowaną płynnie wzdłuż i osiowo kolumnę kierownicy. Równocześnie udało się zmniejszyć jej masę. Seryjne elektromechaniczne wspomagania układu kierowniczego zostało przejęte od poprzednika i dopasowane do nowego modelu. Wyczucie kierownicy, jej reakcje są teraz wzorcowe.
Nadesłał:
ap
|