Ford rozszezrza ofertę silników spełniających normę Euro 5 w całej gamie modeli osobowych
Ford of Europe już wkrótce będzie miał w ofercie pełną gamę silników spełniających normę czystości spalin Euro 5, której wprowadzenie planowane jest dopiero od 1 stycznia 2011 roku.
Silniki te będą oferowane w całej palecie modeli Forda, począwszy od samochodów małych, a skończywszy na największych modelach typowo luksusowych.
Od sierpnia 2009 roku ruszy produkcja ogółem ośmiu modeli i wersji silnikowych spełniających normę czystości spalin Euro 5. Będą to odmiany z ręczną skrzynią biegów modeli osobowych: Ford Fiesta, Ford Focus oraz Ford C-MAX. Nieco później, bo we wrześniu, pojawią się wersje z silnikami Euro 5 następujących modeli: Ford Focus Coupé-Cabriolet, Ford Mondeo, Ford S-MAX oraz Ford Galaxy.
Pełna gama modeli napędzanych silnikami spełniającymi normę Euro 5:
Od sierpnia 2009 r.: |
Rodzaj paliwa |
Pojemność skokowa (cm3) |
Moc silnika |
Emisja CO2 g/km |
Fiesta, wersje 3-/5-drzwiowe 1,25 l Duratec 1,25 l Duratec |
benzyna benzyna |
1242 1242 |
60 KM 82 KM |
127 133 |
Focus 1,6 l Duratec 2,0 l Duratec 1,6 l Duratorq TDCi z filtrem cDPF* 1,6 l Duratorq TDCi z filtrem cDPF* |
benzyna benzyna diesel diesel |
1596 1999 1560 1560 |
100 KM 145 KM 90 KM 109 KM |
159 169 119 119 |
C-MAX, kompaktowy minivan 1.6 l Duratec 2.0 l Duratec |
benzyna benzyna |
1596 1999 |
100 KM 145 KM |
164 171 |
* nie dotyczy wersji z silnikiem ECOnetic.
Od września 2009 r.: |
Rodzaj paliwa |
Pojemność skokowa (cm3) |
Moc silnika |
Emisja CO2 g/km |
Focus Coupé-Cabriolet 1.6 l Duratec 2.0 l Duratec |
benzyna benzyna |
1596 1999 |
100 KM 145 KM |
169 179 |
Mondeo, 4-/5-drzwiowe oraz kombi 2,0 l Duratec |
benzyna |
1999 |
145 KM |
184 |
S-MAX, sportowy minivan 2,0 l Duratec |
benzyna |
1999 |
145 KM |
189 |
Galaxy, kompaktowy minivan 2,0 l Duratec |
benzyna |
1999 |
145 KM |
189 |
Obok wymienionych wyżej modeli osobowych, wymogi normy Euro 5 spełnia także nowy Ford Transit ECOnetic (napędzany 2,2-litrową jednostką Duratorq TDCi o mocy 115 KM, emitującą średnio 189 g CO2 na 1 km) w przypadku gdy jest on wyposażony w filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF).
Wszystkie wymienione modele i wersje silnikowe zostały skonstruowane i będą produkowane z myślą o sprostaniu bardzo rygorystycznym normom czystości spalin, które zaczną obowiązywać dla nowo rejestrowanych samochodów od 1 stycznia 2011 roku.
Graham Hoare, dyrektor Działu Konstrukcji Silników Ford of Europe w następujący sposób podsumowuje wprowadzane nowości w ofercie silników Forda:
Uporządkowanie i unowocześnienie z tak dużym wyprzedzeniem naszej gamy silników dla masowego odbiorcy daje naszym klientom nie tylko możliwość zakupu wybranego samochodu z silnikiem, który już dziś, spełnia wymogi, które wejdą w życie w 2011 roku. Pozwala także naszym klientom na skorzystanie z ewentualnych ulg ekologicznych, które będą przysługiwać nabywcom samochodów spełniających normę Euro 5.