Znamy zwycięski projekt konkursu Lexus Design Award 2015
Znamy zwycięzcę tegorocznej edycji konkursu Lexus Design Award 2015. To włoski duet Emanuela Corti i Ivan Parati, który pod okiem mentora Robin Hunicke stworzyli najlepszą zdaniem jury odpowiedź na temat tegorocznej edycji konkursu - zmysły.
Zmysły są nieodłącznym elementem życia. To dzięki nim poznajemy i postrzegamy świat. Dzięki temu, że zmysły to tak wiele płaszczyzn - zapach, smak, węch, dotyk, wzrok, słuch temat prac dawał bardzo szerokie pole do interpretacji przez projektantów. To również temat szczególnie ważny dla Lexusa - w końcu całe doświadczenie jakim jest jazda autem w istocie oparte jest na zmysłach: od postrzegania bryły auta, przez dźwięk silnika i dotyk kierownicy po zapach tapicerki. Wszystko ma znaczenie zarówno dla projektantów aut, jak i kierowców.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Lexus Design Award zawsze wybiera tematy, które zachęcają projektantów do szerokiego myślenia. Dlatego wybór zmysłów jak tematu tegorocznej edycji nie był przypadkowy. Lexus chciał znaleźć nowe, pionierskie odpowiedzi na postrzeganie świata przez ludzi.
Zwycięski projekt: Sense-Wear
Sense-Wear to kolekcja ubrań i akcesoriów, które podkreślają ludzkie zmysły. Zaprojektowane zostały tak, aby podnosić świadomość zmysłów, jednocześnie stymulując nas do częstszego używania ich wszystkich. Niektóre z elementów kolekcji Sense-Wear zaprojektowane są tak, aby tłumić doznania zmysłowe, a inne by je wyostrzać.
Squeeze-me, czyli dosłownie „ściśnij mnie” to szal o szerokim wachlarzu zastosowań z szczególnym uwzględnieniem sytuacji emocjonalnych. Normalnie noszony jest zwykłym szalikiem, jednak w razie potrzeby jego elastyczny materiał pozwala rozciągnąć go na tyle, aby owinąć nim ciało, a tym samym wywołać wrażenie ciepłego przytulania.
Shake-me, czyli „ściśnij mnie” to naszyjnik stworzony do dotykania, smakowania i poruszania. Przypominać może zabawki edukacyjne dla dzieci. W ten sam sposób uczy i pomaga odkrywać nowe smaki i doświadczenia dotykowe (najlepiej z zamkniętymi oczami).
Pump-me to kurtka, która poprzez wbudowane urządzenie do nadmuchiwania tworzy specjalny bufor ciepłego powietrza, których chroni przed warunkami zewnętrznymi i tworzy komfortową przestrzeń osobistą.
Z kolei Pull-me to aromatyczny szalik, który skutecznie przenosi paletę znanych aromatów i zapachów, które przypominają miłe i komfortowe wspomnienia. Kilka specjalnych kieszeni pozwala umieścić w nich próbki zapachów, lub małe przedmioty o ważnym dla nas zapachu.
Ostatni z projektów to Hold-me - „trzymaj mnie”, czyli ponczo z kapturem, które pozwala poznawać dźwięki z otoczenia w zupełnie inny sposób. Kaptur jest pokryty niewielkimi elementami emitującymi dźwięki, które wspólnie tworzą dźwięki pod wpływem naszych ruchów. Dodatkowo wbudowane, specjalne „super uszy” pomagają skupić dźwięki tworząc ich nieoczekiwaną mozaikę.
Pracujący na co dzień w Dubaju duet Emanuela Corti i Ivan Parati założyli wspólnie Caravan - kolektyw działający na kilku płaszczyznach designu. W swoich projektach odnoszą się do elementów kultury, materiałów i społecznych aspektów globalnej społeczności. Łącząc projektowanie digitalowe i kompetencje rzemieślnicze projekty Caravan podnoszą świadomość dziedzictwa i odnoszą je do współczesnych problemów i wyzwań.
Źródło informacji: www.lexus-int.com
Nadesłał:
AdComms Media & Marketing Group
|