Wszystko o przeglądach okresowych


Wszystko o przeglądach okresowych
2016-05-24
Czy przegląd okresowy można przeprowadzić w nieautoryzowanym salonie? Jak często należy przeprowadzać przegląd i czy jest to czynność obowiązkowa?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
Przegląd okresowy często mylony jest z badaniem technicznym. To drugie jest czynnością obowiązkową i ma na celu sprawdzenie, czy samochód w ogóle może być dopuszczony do ruchu. Z kolei przeglądu okresowego wcale nie musimy przeprowadzać i najczęściej z oszczędności i zaniedbania z niego rezygnujemy. Tymczasem nie służy on niczemu innemu jak sprawdzeniu kondycji podzespołów samochodu i przeprowadzeniu podstawowych czynności w celu zachowania sprawności pojazdu. A zaniedbanie przeglądu może nas w przyszłości wiele kosztować. 

Przegląd polega zazwyczaj na uzupełnieniu płynów, filtrów, oleju, konserwacji części, sprawdzeniu i ewentualnej wymianie kloców i tarcz hamulcowych. Współczesne samochody zazwyczaj mają już zbyt skomplikowaną budowę, żeby zająć się przeglądem samemu. Polacy zazwyczaj dokonują przeglądu, gdy wybierają się w dłuższą podróż, czyli raz do roku przed urlopem. To dobry nawyk, niestety niektórzy z oszczędności całkowicie z niego rezygnują. Rzeczywiście, stawki dyktowane przez autoryzowane serwisu obsługi często zatrważają klientów. 

Warto jednak wiedzieć, że zgodnie z dyrektywą GVO podpisaną przez wszystkie kraje Unii Europejskiej nie jesteśmy zobowiązani do korzystania z ASO nawet w okresie trwania gwarancji pojazdu. Często dużo taniej i z równym skutkiem możemy przeprowadzić przegląd w zaufanym nieautoryzowanym serwisie. Wybierając warsztat, należy się upewnić, że przegląd będzie wykonywany zgodnie z zaleceniami producenta. Dotyczy to zarówno robocizny, jak i zastosowania odpowiednich części zamiennych. 

Pamiętajmy, że równie dobre do napraw są części porównywalnej jakości, czyli takie, których dane techniczne są w pełni zgodne z rozporządzeniem Komisji Europejskiej. Nie różnią się one niczym od części oryginalnych używanych przez serwisy autoryzowane, prócz tego, że nie posiadają loga producenta. Należy jednak bardzo rozważnie dobrać serwis, gdyż w przypadku, gdy cokolwiek nie zostanie wykonane zgodnie z wymogami producenta, możemy stracić gwarancję na nasz pojazd. W Warszawie doskonałym nieautoryzowanym serwisem samochodowym jest Auto Reduta, specjalizująca się w markach premium, takich jak Porsche, BMW i Mercedes Benz. 

Nie opłaca się zwlekać z przeglądami samochodu, gdyż zaniedbanie może nas wkrótce kosztować dużo więcej. Jednak niekoniecznie trzeba od razu wydawać majątek na sprawdzanie auta w ASO, nieautoryzowany serwis może okazać się zbawienny dla naszego, nadszarpniętego przez drogie wakacje, budżetu.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alepos

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl