Volvo XC60 wzorowo zdało nowe amerykańskie testy


Volvo XC60 wzorowo zdało nowe amerykańskie testy
2017-10-27
Test IIHS oprócz odporności konstrukcji na zderzenia, która zapewnia mechaniczną ochronę pasażerów, ocenia również wyposażenie samochodu w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które pozwalają złagodzić skutki wypadku lub całkowicie go uniknąć.


Metodologia testów IIHS różni się od tych prowadzonych przez europejski Instytut Euro NCAP. Największą różnicą jest zmiana pozycji uderzenia pojazdu oraz elementu, z którym następuje zderzenie czołowe. W przypadku norm Euro NCAP samochód uderza w nieruchomą, częściowo odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64km/h. Obszar zderzenia obejmuje 40% przedniej części pojazdu.

W testach IIHS został on zmniejszony do 25%, a przeszkoda jest całkowicie nieodkształcalna, co ma symulować zderzenie np. z betonowym filarem wiaduktu. Rezultatem tych zmian jest kumulowanie energii w mniejszej części karoserii i skierowanie jej strumienia prosto w kierowcę.

Ocena odporności na zderzenia wystawiana jest na podstawie sześciu testów, obejmujących testy obrysowe frontalne i boczne oraz badanie odporności na uderzenia i wytrzymałość kolejnych elementów karoserii. Sprawdzane jest także działanie świateł mijania i drogowych, systemów automatycznej zmiany strumienia, a także skuteczność lamp halogenowych, wyładowczych (ksenonowych/HID) oraz LED.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl