Volvo w 2015 roku sprzedało ponad pół miliona aut


Volvo w 2015 roku sprzedało ponad pół miliona aut
2016-02-12
W 2015 roku Volvo sprzedało 503 127 aut. To najlepszy wynik w 89-letniej historii tej marki. Przełamanie bariery pół miliona aut było możliwe dzięki dużemu popytowi na flagowego SUV-a – XC90.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:
To także zasługa głębokich zmian w firmie dotyczących działań operacyjnych, finansów oraz nowej strategii produktowej.

Volvo zanotowało dobrą sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W Europie wzrosła o 10,6 proc. osiągając poziom 269 249 sztuk, co stanowi 53 proc. globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowało największy wzrost sprzedaży od lat – 24,3 proc. W Chinach pozostała na tym samym poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży w czwartym kwartale 2015, który wyniósł 11,4 proc.

Volvo przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma się także w 2016 roku. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit swój kolejny model – S90. Do klientów amerykańskich trafi wiosną tego roku.

Z satysfakcją mogę ogłosić, że 2015 rok był dla nas rekordowy pod względem sprzedaży. Po świetnym ubiegłym roku wchodzimy teraz w drugą fazę transformacji naszej firmy. Volvo przestaje być małym producentem, stając się ważnym graczem na rynku samochodów premium. Kolejne lata przyniosą nam kolejne rekordy – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Plany Volvo są bardzo ambitne. Volvo dokonuje całościowego repozycjonowania swojej marki poprzez całkowitą i bardzo szybko postępującą wymianę wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić łańcuch dostaw i zaopatrzenie kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziałów rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom 800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo będzie wprowadzać kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamę swoich silników, wprowadza nowe technologie bezpieczeństwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.

W najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60 bazujące na płycie podłogowej SPA. Później na rynek trafią mniejsze modele bazujące na płycie CMA. Firma znacząco zwiększy ofertę swoich aut hybrydowych. Do sprzedaży trafią hybrydy łączone z silnikami benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych modeli – także o trzech cylindrach. Mają one mieć doskonałe osiągi i dużą moc, a przy tym niski poziom emisji szkodliwych substancji. W ciągu kilku lat hybrydy mają stanowić jedną dziesiątą sprzedaży. Pojawi się też model w pełni elektryczny.

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl