Volvo Venus Bilo: pierwszy samochód koncepcyjny


Volvo Venus Bilo: pierwszy samochód koncepcyjny
2016-09-29
Szwedzka marka znana jest jako pionierska pod względem dbałości o bezpieczeństwo podróżnych. Okazuje się jednak, że nie tylko pod tym względem Volvo jest pierwsze. Przed równo sześćdziesięcioma laty motoryzacja straciła pierwszy samochód koncepcyjny świata - Venus Bilo. Początkowo konstrukcja samochodów została wprost przejęta od końskich bryczek. Po prostu zwierzęta zastąpiono silnikiem i potrzebnym osprzętem. Rosnące oczekiwania użytkowników sprawiły jednak, że projektanci musieli starać się coraz bardziej. W toku rozwoju kolejnych aut pojawiły się modele koncepcyjne, które stanowiły bazę eksperymentalną dla inżynierów, ale same nigdy nie wchodziły do sprzedaży. Wielu miłośników czterech kółek uważa, że pierwszym samochodem koncepcyjnym był fantazyjny i wręcz nafaszerowany nowinkami technologicznymi Buick Y-Job z 1938 roku. Okazuje się jednak, że już w 1933 roku Volvo stworzyło model Venus Bilo.

Samochód koncepcyjny o tej nazwie miał pozwolić na sprawdzenie, jak powinno się projektować samochody w zgodzie z prawami aerodynamiki. Pod drzwiami nie ma progów, a przód samochodu, zamiast nagle się kończyć, przechodzi w łagodny klin. To sprawia, że auto wyróżniało się na tle ówczesnych konstrukcji. Ciekawostką było to, że koło zapasowe umieszczono poziomo z tyłu i wystawało ono nieco poza obrąb karoserii. Dzięki temu miało częściowo pełnić rolę zderzaka. Na boku maski znalazły się drzwiczki, które umożliwiały dostęp do silnika.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Venus Bilo miało tez pozwolić na udoskonalanie sztuki wykorzystania wnętrza. Przy długości niespełna 4,9 metrów auto mieściło szóstkę pasażerów. Zaprojektowano również dziewięć specjalnych walizek, które doskonale wypełniały przestrzeń bagażową i pozwalały zabrać ze sobą całkiem sporo rzeczy.

Niektóre pomysły wcielone w życie w Venus Bilo znalazły się w produkowanym od 1935 roku modelu PV 36 Carioca. Jeśli zaś chodzi o sam prototyp, to nie trafił on do muzeum. Wówczas nie kolekcjonowano tego typu samochodów. Auto doczekało II wojny światowej, a po niej zostało sprzedane nabywcy z Danii. Na początku lat 50. zostało przerobione na pick-upa, a ostatni ślad po Venus Bilo pochodzi z 1956 roku. Los auta jest nieznany.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl