Volvo pracuje nad samochodami autonomicznymi


Volvo pracuje nad samochodami autonomicznymi
2017-02-19
W styczniu 2017 rozpoczął się projekt Drive Me, który jest największym na świecie testem autonomicznych samochodów. Sto pojazdów przekazanych do użytkowników, będzie testowane w normalnym ruchu drogowym w Geteborgu w Szwecji.
Ich doświadczenia będą wykorzystane przy rozwoju i udoskonalaniu technologii.

Częścią rozwoju i strategii Volvo jest również współpraca z firmą Autoliv. Firma Autoliv jest światowym liderem w dziedzinie systemów bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo to także kluczowa wartość dla marki Volvo, która od lat także wiedzie prym w tym zakresie. Obie firmy połączyły swoje siły powołując do życia nową spółkę. Firma ma swoją siedzibę w Goeteborgu w Szwecji. Początkowo jej szeregi zasilą pracownicy Volvo i Autoliv Inc. Na starcie około 200 osób, następnie ta liczba zostanie zwiększona do 600 osób.

Spółka joint-venture dołącza do rosnącego rynku firm zajmujących się oprogramowaniem do systemów jazdy autonomicznej. Pierwszy raz producent samochodów segmentu premium połączył siły z dostawcą, aby stworzyć i rozwijać systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy (ADAS) oraz systemy jazdy w pełni autonomicznej (AD).

Samochody, które samodzielnie będą podróżowały bazują na modularnej platformie SPA (Scalable Product Architecture). Platforma ta należy do najbardziej zaawansowanych na świecie i jest wykorzystywana przez Volvo do budowy najwyższej serii modelowej 90. Bazuje na niej również model XC90.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Platforma SPA jest efektem wielkiej transformacji, jaką od 2010 roku przechodzi marka Volvo. Cała architektura przygotowana jest do implementacji technologii autonomicznej jazdy (AD) i napędów elektrycznych następnej generacji.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JK PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl