Piękne, dynamiczne i... kapryśne


Piękne, dynamiczne i... kapryśne
2015-03-25
Piękne, dynamiczne, komfortowe, doskonale wykonane - współczesne samochody mogą być charakteryzowane wieloma epitetami, ale o określeniu "nie do zajechania" możemy niestety zapomnieć.

Faktem jest, że współcześnie produkowane modele, mimo że coraz bliższe użytkowej perfekcji, nie mają w sobie nawet pierwiastka dawnej niezawodności. Czym swoich właścicieli mogą zaskoczyć nowe samochody? Sprawdźmy to.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

SILNIKI MOGĄ SPŁATAĆ NIEJEDNEGO "FIGLA"

Chyba każdy fan motoryzacji pamięta legendę, jaka owiała nieśmiertelnego Mercedesa W124. W przypadku tego samochodu przebiegi, które zbliżały się do miliona km, nie były jedynie "barowymi" przechwałkami właścicieli limuzyn z gwiazdą na masce, a najlepszym potwierdzeniem tego jest fakt, że wiele z tych pojazdów nadal pełni funkcję taksówek. W tym świetle przebiegi, które mogą osiągnąć współczesne silniki, wydają się być nieporozumieniem. Bo jak określić sytuację, w której po 150 tys. diesel nadaje się do remontu?

 Najczęściej zawodzi osprzęt. Przedwczesnemu zużyciu ulegają turbosprężarki, które de facto powinny pracować bezawaryjnie do końca "życia" samej jednostki napędowej. Błędy konstrukcyjne to jedno, ale równie często zdarza się, że na przedwczesne zużycie tego elementu wpływają sami użytkownicy. Zaniedbania w postaci spóźnionej wymiany oleju i zapominanie o rozgrzewaniu i chłodzeniu turbosprężarki mszczą się bardzo szybko.  Alternatywą dla kosztownej wymiany tego elementu może być regeneracja, która może przywrócić stuprocentową sprawność tego elementu, pod warunkiem fachowego wykonania.

Więcej informacji: Turbosprężarka

Zawodne okazują się także wtryski, które są bardzo wrażliwe na paliwo o obniżonej jakości. Częstą przyczyną uszkodzenia tego elementu okazuje się też nieprawidłowy skład mieszanki paliwowo-powietrznej i niefachowe modyfikacje silnika, mające na celu zwiększenie jego mocy.

ELEKTRONIKA TEŻ BYWA KAPRYŚNA

Awarie samochodów nie mają jednak wyłącznie mechanicznego podłoża. W dobie wszechobecnej elektroniki, usterka może wymagać użycia nie tylko klucza, ale także komputera. Jeszcze nie tak dawno temu, awarie elektroniki były domeną samochodów francuskich. Dziś natomiast, charakterystyczna choinka może zaświecić się na tablicy rozdzielczej niemal każdego samochodu, a wyjątku nie stanowią nawet japońskie marki. Co w elektronice zawodzi najczęściej?

 Zawodne bywają czytniki kart odpowiedzialnych za otwieranie i uruchamianie samochodu, panele sterujące pracą układu klimatyzacji i radioodtwarzacze. Wymienione wyżej przepadłości to jednak drobnostki w obliczu awaryjnych komputerów sterujących pracą silnika, których wymiana wiąże się z bardzo dużymi wydatkami - zamienniki nie są oferowane. Bardzo często dochodzi też do uszkodzeń czujników monitorujących ciśnienie w oponach. A jak wygląda kwestia systemów odpowiadających za nasze bezpieczeństwo? Te z reguły okazują się bardzo niezawodne, jednak należy pamiętać, że w większości współczesnych samochodów elektronika stanowi połączony system i nawet problemy z taką drobnostką, jak czujnik ABS-u, mogą być przyczyną unieruchomienia pojazdu.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl