Myślisz, że odwiedzasz dobry warsztat? Sprawdź, czy masz rację!


Myślisz, że odwiedzasz dobry warsztat? Sprawdź, czy masz rację!
2018-07-03
Warsztatów samochodowych przybywa wprost proporcjonalnie do liczby aut na drogach i wiele z nich wygląda profesjonalnie, a swoją działalność prowadzi tak, żeby klienci faktycznie czuli się naprawdę świetnie obsłużeni. Czasem jednak to tylko pozory.
Po czym więc można bezbłędnie rozpoznać dobry warsztat?


Przyjęcie auta

Od strony prawnej wizyta w warsztacie spełnia przesłanki umowy powierzenia i umowy o dzieło. A więc przede wszystkim mechanik bierze pełną odpowiedzialność za to, co stanie się z autem, kiedy zostanie ono w warsztacie, a po drugie, zobowiązuje się do usunięcia (a nie jedynie pracy nad usunięciem) usterek. I zwykle tym prawnym aspektom nie poświęca się żadnej uwagi, ale mają one praktyczne implikacje. Otóż we w pełni profesjonalnym warsztacie samochód zawsze zostanie przyjęty na podstawie protokołu – tam będą spisane dane auta i stron umowy, a także zakres prac do wykonania. Często umieszcza się też tam opis szkód, z którymi samochód trafia do warsztatu. Dzięki temu „papierowi” pracownicy warsztatu są chronieni, a klient dostaje dokument, który poświadcza zobowiązanie mechaników. Najdziwniejsze jest to, że w pełni profesjonalnie do kwestii protokołów podchodzą naprawdę tylko bardzo nieliczne warsztaty.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:


Naprawa to nie tylko wymiana

Łatwo zrozumieć gorycz kierowców, którzy trafiają na „wymieniaczy”, a nie mechaników. Eksperci z warsztatu prowarsztat.pl przyznają, że to łatwiejsza droga, ale jednocześnie dodają, że istnieje wiele powodów, dla których lepiej jest zwykle naprawiać, a nie wymieniać. Nie chodzi tylko o ceny – naprawa, regeneracja części i przywrócenie im sprawności może trwać dłużej i na pewno wymaga większej wiedzy, natomiast zwykle jest to wariant korzystniejszy z technicznego punktu widzenia. W dobrym warsztacie mechanicy zawsze – jeśli tylko jest to w ogóle ekonomicznie uzasadnione – starają się naprawiać, a nie zamieniać czasem tylko nieznacznie uszkodzone części na nowe.



Więcej niż mechanik

Kierowca odstawia do warsztatu auto z jedną tylko myślą – żeby odebrać je naprawione w 100%. To znaczy, że nie zamierza zastanawiać się, czy to warsztat mechaniczny, lakiernia czy blacharnia. Najlepsze warsztaty mają swoje działy i właściwie wszystko dzieje się na „jednym podwórku”. Często jednak samochody są naprawiane w ramach swoistej kooperacji między kilkoma warsztatami o różnych specjalizacjach. Każdy z tych wariantów jest lepszy niż konieczność odwiedzenia oddzielnie blacharza, lakiernika i mechanika, ale z punktu widzenia szybkości napraw, a także w aspekcie prawnym i często ekonomicznym, najlepszy warsztat to ten, który autem zajmie się od A do Z. Takich punktów nadal w Polsce brakuje, a te, które są, zwykle obsługują wielu wymagających klientów, więc na rzetelną naprawę trzeba trochę poczekać. Doświadczenie kierowców wskazuje jednak, że warto. Dzięki temu zawsze wiadomo, kto odpowiada za auto, jak przebiegają prace, jaki jest ich zakres i kiedy się zakończą.


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl