Kompleksowa oferta połączeń ROHLIG SUUS Logistics z Kazachstanem


2016-09-20
Niedawna wizyta prezydenta Kazachstanu w Polsce - Nursułtana Nazarbajewa, stała się okazją do pogłębienia relacji obu państw w zakresie współpracy gospodarczej, mającej na celu

     

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

m.in. zwiększenie eksportu polskich towarów rolno-spożywczych oraz wzmocnienie obecności naszych rodzimych firm na tamtejszym rynku.

Kazachstan to jedno z najszybciej rozwijających się państw w Azji Centralnej, które zajmuje dziewiąte miejsce na świecie pod względem powierzchni. Kraj systematycznie dąży do rozwoju zagranicznej współpracy handlowej, chcąc zdywersyfikować gospodarkę opartą na surowcach, które stanowią ok. 90% kazachskiego eksportu (głównie ropa i gaz ziemny). Na jego obszarze występują także bogate złoża węgla, cynku, manganu czy uranu. ROHLIG SUUS Logistics dostrzegł potencjał tamtejszego rynku, w związku z czym zapewnia swoim klientom szeroką ofertę połączeń transportowych na tym kierunku.

Firma jako kompleksowy operator logistyczny o globalnych możliwościach, od lat obsługuje regularne połączenia do Kazachstanu w zakresie transportu kolejowego (wagony towarowe oraz dwudziesto i czterdziesto stopowe kontenery), drogowego (całopojazdowego i drobnicowego) oraz frachtu lotniczego. Oferta operatora obejmuje również pełną obsługę odpraw celnych we własnej agencji celnej oraz obsługę realizacji wielostronnych transakcji i neutralizacji dokumentów handlowych.

Mimo, że powierzchnia Kazachstanu kilkakrotnie przewyższa terytorium Polski, na jego obszarze znajduje się tylko kilka aglomeracji, które dzielą znaczne odległości - porównywalne do trasy znad polskiego morza do Tatr. Struktura dróg i kolei, jest dobrze rozbudowana wyłącznie
w zaludnionych częściach państwa, czyli na północy i południu. ROHLIG SUUS Logistics realizuje stałe połączenia do głównych miast, leżących w obrębie całego kraju, takich jak: Ałmata, Astana, Pawłodar, Karaganda, Pietropawłowsk, Aktobe,
Uralsk, Atyrau czy Kokszetau.

W obsłudze połączeń z Kazachstanem nie bez znaczenia pozostają jednak obecne relacje polityczne między Rosją a Ukrainą. Jak podkreśla Iwetta Drewko Bieńkowska, Dyrektor ds. Spedycji Kolejowej w ROHLIG SUUS Logistics – Stosunki między oboma krajami niosą pewną trudność w obsłudze transportów do Kazachstanu, bowiem należy pokonać tranzyt rosyjski lub przejechać przez terytorium Ukrainy. Wraz z działaniami wojennymi, na Rosję zostało nałożone embargo na różne grupy towarów, przez co transport dla szeregu z nich został ograniczony. Ponadto należy wziąć pod uwagę chwiejną kondycję kazachskiej waluty – podkreśla przedstawicielka operatora.

Niezależnie od zaistniałej sytuacji politycznej, Kazachstan wciąż pozostaje jednym z bardziej perspektywicznych rynków Azji i  odznacza się dużą chłonnością oraz zróżnicowaniem potrzebnych produktów. Kluczowe grupy towarów, obsługiwanych przez operatora w transportach do Kazachstanu stanowią bowiem produkty z branży automotive, wyroby spożywcze, takie jak np. głęboko mrożone mięso, czy materiały budowlane (w tym chemia budowlana), których rozwijający się dynamicznie rynek kazachski bardzo potrzebuje. Ponadto tamtejsi konsumenci cenią polskie produkty wyposażenia wnętrz (m.in. płytki ceramiczne czy armaturę), które nie ustępują jakością towarom z innych krajów europejskich ale są w stosunku do nich konkurencyjne cenowo. Polska importuje natomiast duże ilości pszenicy twardej potrzebnej do produkcji makaronów i innych towarów przetworzonych.


 

      


Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

biuroprasowe

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl