Folia, czy lakierowanie? 7 wskazówek dla świadomego kierowcy


Folia, czy lakierowanie? 7 wskazówek dla świadomego kierowcy
2015-12-22
Zmiana fryzury, stylizacja zarostu, nowe ubrania – u nas samych łatwo zadbać o dobry wizerunek. Statystyka pokazuje, że jedną z najskuteczniejszych metod poprawienia humoru jest zmiana swojego wizerunku poprzez wizytę u fryzjera, golibrody lub skorzystanie z usług SPA.

Gorzej wygląda sprawa, gdy chcemy zmienić, czy zadbać o nasze pojazdy. Głównie ze względu na wielkość auta i stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. Zawsze istnieje obawa o jakość wykonania usługi, jej czas oraz wartość samochodu przy odsprzedaży. Na rynku są właściwie tylko dwie możliwości – lakierowanie lub oklejenie samochodu popularną w ostatnim okresie folią. Jak w przypadku każdej z rynkowych nowości pojawiło się mnóstwo komentarzy i opinii często z rzeczywistością nie mających nic wspólnego. O rzetelną opinię w tej sprawie zapytaliśmy ekspertów z firmy multicovering.com, którzy codziennie pomagają swoim Klientom w podobnych wyborach

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Jakie są wady i zalety obu rozwiązań?

  1. Lakierowanie samochodu to bardzo inwazyjny proces w przeciwieństwie do profesjonalnego oklejenia folią.
  2. Przyjemnym efektem ubocznym folii jest fakt, że chroni ona oryginalny lakier. Każde lekkie uszkodzenie może być łatwo zakryte i później naprawione. Świeży lakier zawsze narażony będzie na zarysowania i ubytki wynikające z codziennej eksploatacji.
  3. Nowa powłoka lakiernicza jest bardziej trwała. Folia położona przez profesjonalną firmę posiada okres gwarantowanej trwałości maksymalnie do lat 12.
  4. W obu przypadkach nie zaleca się korzystania z myjni automatycznych (tzw. szczotkowych). Nie ma jednak zastrzeżeń do zastosowania powszechnie dostępnych, samoobsługowych myjek wysokociśnieniowych.
  5. W przypadku lakierowania samochód może stracić na wartości. Często przy sprzedaży oryginalny, fabryczny lakier jest atutem – gwarantuje bezwypadkowość samochodu. Nie ma tego problemu w przypadku folii. Przed zakupem wystarczy ją zdemontować i pod spodem znajduje się idealnie zachowany, oryginalny lakier chroniony przez cały okres oklejenia.
  6. Generalnie wykorzystanie folii jest zawsze tańsze, niż lakierowanie samochodu. Jednak każda wycena jest dokonywana indywidualnie, bo zależy od wybranej folii, koloru, wielkości samochodu, ilości niestandardowych powierzchni i konkretnego modelu auta (część modeli jest znacznie łatwiejsza w oklejeniu, auta o nietypowych kształtach to dodatkowe godziny spędzone nad wykończeniem folii na karoserii).

Redakcja Infomoto informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Infomoto nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~olo, 2015-12-22 02:01:07

    Oklejanie daje jeszcze możliwość wykonania na samochodzie reklamy lub napisów


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl