Folia, czy lakierowanie? 7 wskazówek dla świadomego kierowcy
Zmiana fryzury, stylizacja zarostu, nowe ubrania – u nas samych łatwo zadbać o dobry wizerunek. Statystyka pokazuje, że jedną z najskuteczniejszych metod poprawienia humoru jest zmiana swojego wizerunku poprzez wizytę u fryzjera, golibrody lub skorzystanie z usług SPA.
Gorzej wygląda sprawa, gdy chcemy zmienić, czy zadbać o nasze pojazdy. Głównie ze względu na wielkość auta i stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia. Zawsze istnieje obawa o jakość wykonania usługi, jej czas oraz wartość samochodu przy odsprzedaży. Na rynku są właściwie tylko dwie możliwości – lakierowanie lub oklejenie samochodu popularną w ostatnim okresie folią. Jak w przypadku każdej z rynkowych nowości pojawiło się mnóstwo komentarzy i opinii często z rzeczywistością nie mających nic wspólnego. O rzetelną opinię w tej sprawie zapytaliśmy ekspertów z firmy multicovering.com, którzy codziennie pomagają swoim Klientom w podobnych wyborach
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie InfoMoto.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Jakie są wady i zalety obu rozwiązań?
- Lakierowanie samochodu to bardzo inwazyjny proces w przeciwieństwie do profesjonalnego oklejenia folią.
- Przyjemnym efektem ubocznym folii jest fakt, że chroni ona oryginalny lakier. Każde lekkie uszkodzenie może być łatwo zakryte i później naprawione. Świeży lakier zawsze narażony będzie na zarysowania i ubytki wynikające z codziennej eksploatacji.
- Nowa powłoka lakiernicza jest bardziej trwała. Folia położona przez profesjonalną firmę posiada okres gwarantowanej trwałości maksymalnie do lat 12.
- W obu przypadkach nie zaleca się korzystania z myjni automatycznych (tzw. szczotkowych). Nie ma jednak zastrzeżeń do zastosowania powszechnie dostępnych, samoobsługowych myjek wysokociśnieniowych.
- W przypadku lakierowania samochód może stracić na wartości. Często przy sprzedaży oryginalny, fabryczny lakier jest atutem – gwarantuje bezwypadkowość samochodu. Nie ma tego problemu w przypadku folii. Przed zakupem wystarczy ją zdemontować i pod spodem znajduje się idealnie zachowany, oryginalny lakier chroniony przez cały okres oklejenia.
- Generalnie wykorzystanie folii jest zawsze tańsze, niż lakierowanie samochodu. Jednak każda wycena jest dokonywana indywidualnie, bo zależy od wybranej folii, koloru, wielkości samochodu, ilości niestandardowych powierzchni i konkretnego modelu auta (część modeli jest znacznie łatwiejsza w oklejeniu, auta o nietypowych kształtach to dodatkowe godziny spędzone nad wykończeniem folii na karoserii).
Nadesłał:
slawek
|
Wasze komentarze (1):
-
~olo, 2015-12-22 02:01:07
Oklejanie daje jeszcze możliwość wykonania na samochodzie reklamy lub napisów